ד"ר איצקסון
התקשר עכשיו: 077-9977997
ניתוחים פלסטיים

הצערת פנים

הזדקנות העור היא תופעה בלתי נמנעת המתרחשת במקביל לעלייה בגיל. אזור בו התופעה ניכרת במיוחד הינו הפנים.
הטיפול בהזדקנות עור הפנים מחולק לטיפולים פולשניים (ניתוחים אסטתיים לסוגיהם) ולטיפולים שאינם פולשנים - כדוגמת הזרקות, פילינג, הקפאת שומן, ו-Tixel, אשר אינם דורשים חדר ניתוח ומתקיימים במרפאתו של הרופא המטפל. קמטים בפנים גורמים לעתים קרובות לתחושת חוסר נוחות בנוגע למראה החיצוני. הנטייה לקמטים, זמן הופעתם וצורתם, משתנה בין אדם לאדם. לפני שמחליטים על הטכניקה האידיאלית לטיפול בקמטים, חשוב להבין את ההבדל בין סוגי הקמטים בפנים, ואת הגורמים השונים להיווצרותם.

ישנם למעשה שלושה סוגים של קמטים: קמטים דינמיים, קמטים סטטיים וקמטים הנוצרים מהידלדלות העור וכוח הכבידה.
1. קמטים דינמיים: נגרמים על ידי התכווצות של השרירים המחוברים לעור שמעליהם. קמטים אלו נפוצים בעיקר בין הגבות, לרוחב המצח, ועל הלחיים בסמוך לפינות החיצוניות של העיניים. טיפול בהזרקות בוטוקס מחליש את תנועת השרירים הגורמים לקמטים ובכך מצעיר את עור הפנים. במידה ומחלישים את השרירים הללו, השפעתם על תזוזת העור תרד ועשויה אף להיעלם כמעט לחלוטין. חשוב להקפיד על כך שהיחלשות שרירים תיעשה לפי צורת קמטים, ולא תפגע בשרירים בריאים אשר אינם גורמים לקמטים.

2. קמטים סטטיים: נוצרים עקב חוסר אלסטיות של העור אשר נגרם מנזקי שמש, עישון, תזונה לקויה, נטייה גנטית או מקמטים דינמיים ממושכים. קמטי פנים סטטיים קיימים ללא קשר לתנועת השרירים בפנים. לצורך טיפול יעיל בקמטים מסוג זה, יש להשתמש בטכניקות המגבירות את עובי העור או דרך הסרת העור הפגוע. התחדשות העור על ידי טיפול פילינג כימי עמוק או בינוני גורמים להתחדשות העור ומעוררים היווצרות קולגן חדש כדי לשפר את מראה העור. יש להשתמש כמובן בהגנה יומיומית מפני שמש למניעת נזקי שמש וסרטן עור. טיפולים קבועים של פילינג כימי קל וטיפולים אחרים שאינם פולשניים יכולים להגדיל את עובי העור ולהעלות את רמת הקולגן ללא צורך בהיעדרות ארוכה מן העבודה לצרכי החלמה.

הצערת פנים

3. הסוג השלישי של הקמטים בפנים הם אלו הנוצרים בשל התהליכים הביולוגיים הטבעיים בעור עקב הזדקנות הגוף. קמטים אלו מעמיקים את החריצים המצויים במבנה הפנים הבסיסי, כגון החריצים העמוקים הנמתחים מצדי האף, הקפלים העמוקים לצדי הפה ועוד. הטיפול בקמטים אלו אפשרי באמצעות הזרקת חומר מילוי, השתלת שומן בפנים או בניתוח מתיחת פנים. אצל רוב האנשים קיים שילוב של כל שלושת סוגי קמטים בפנים והם הופכים משמעותיים ובולטים יותר לעין ככל שמזקנים.

בפגישת ייעוץ אצל ד"ר מיכאל איציקסון ניתן לאבחן את מצב הקמטים וסוגם המשמעותי ולבחור בטיפול הנכון בהתאם למידת התיקון הרצויה בעיניי המטופל. הצהרת פנים