מודל עסקי של צבי ויליגר
ניתוחים פלסטיים הם אחד התחומים המתפתחים בקצב המואץ ביותר בשנים האחרונות.
בארץ מוערך הסכום הכולל המשולם מדי שנה עבור הרמת חזה, הגדלת חזה, מתיחת פנים, הרמת עפעפיים ושאר הליכים כירורגיים שמטרתם אסתטית בכמה מאות מיליוני שקלים, בעולם כולו מדובר על כמה עשרות מיליארדי דולרים וגם בארץ וגם בחו"ל הסכומים הכוללים הופכים גדולים יותר ויותר, עדות לכך שיותר ויותר נשים וגברים בוחרים להתמסר לסכין המנתחים על מנת לשפר את חזותם החיצונים.
יכולות עסקיות
במקביל מתגברת התחרות בשוק, כשלנוכח התרחבות הביקוש, יותר ויותר רופאים בוחרים להתמחות בכירורגיה פלסטית ובהתאם מנתחים פלסטיים נדרשים לגלות לא רק מיומנות גבוהה במיוחד בכל הקשור לפן הרפואי של הניתוחים, ולא רק אינטליגנציה רגשית מעל הממוצע, שהרי בסופו של דבר מה שמונח על שולחן הניתוחים הוא לא רק החזה, האף, העפעפיים או הבטן אלא נפש המנותח/ת, אלא גם יכולות עסקיות משובחות – המודל העסקי של צבי ויליגר מ "וילי פוד" בהחלט יכול להתאים גם למנתחים פלסטיים שרוצים להצליח כמו יבואנית המזון שהקים ויליגר יחד עם אחיו הצעיר יוסי.
ההצלחה של צבי ויליגר
צבי ויליגר הוא כאמור מי שעומד מאחורי ההצלחה המרשימה של "וילי פוד" – חברה שהוקמה בשנת 1994 ומאז לא מפסיקה לצמוח ולהתפתח.בשנת 2004 לדוגמה עמדו הכנסותיה של "וילי פוד" על קרוב ל-170 מיליון שקל והרווח הנקי היה צנוע יחסית – כ-10 מיליון. בשנת 2010 כבר הציגה שורת הרווח של החברה את הנתון המרשים של יותר מ - 40 מיליון ש"ח, וזאת עבור הכנסות של כ-350 מיליון. בשנת 2014 נמכרה השליטה ב "וילי פוד" לחברת "אמבלייז" של איש העסקים הבינלאומי אלכסנדר גרנובסקי, וזאת תמורת כ -270 מיליון ש"ח שבאופן טבעי הפכו את האחים ויליגר לאנשים אמידים עד מאוד. העסקה הנ"ל, אגב, שיקפה שווי שוק של כ-450 מיליון ש"ח, כ - 30% מעל לערכה של החברה עפ"י מחיר המנייה בבורסה – הוכחה ליכולת המרשימה של צבי ויליגר לרקום עסקאות מיטיבות.
קהלי יעד חדשים
אחד מהנדבכים המרכזיים במודל העסקי של צבי ויליגר ו"וילי פוד" הוא החיפוש המתמיד אחרי קהלי יעד חדשים, וזאת בעזרת מוצרים שעונים במדויק לטעם המשתנה של הצרכן הישראלי. גם בעולם הניתוחים הפלסטיים נדרש חיפוש מתמיד אחרי קהלי יעד חדשים ובפרט "מחוזרים" הגברים. למעשה יותר ויותר גברים מבקשים להשקיע בחזותם החיצונית, כולל מעבר הליכים כירורגיים, ואין צורך לדרבן אותם לעשות זאת, אבל מכל מנתח פלסטי שרוצה להרחיב את קהל לקוחותיו ולהגיע גם לגברים רבים נדרשת היכולת לפוגג אצלם חששות שעדיין קיימים ובמקרים מסוימים גם להתאים את הניתוח הפלסטי למאפיינים הייחודיים של הגוף הגברי.
בחירה מושכלת של שותפים לדרך
עוד אחד מ"סודות" ההצלחה של צבי ויליגר הוא הבחירה המושכלת של שותפים לדרך, ובראשם כמובן אחיו יוסי שצועד עימו לאורך כל הדרך – עוד לפני "וילי פוד" היו השניים מנכ"לים משותפים בחברה המשפחתית שהקים אביהם אלכסנדר מייד לאחר קום המדינה, ובמסגרת חברה זו גם למדו צבי ויוסי ויליגר לקח חשוב בעקבות בחירה שגויה של שותפים עסקיים, שהובילה בסופו של דבר לכך שנאלצו לפרוש מהחברה שאותה כאמור הקים אביהם ושלתוכה גדלו. גם מנתח פלסטי יכול לצאת נשכר מבחירה מושכלת של שותפים לדרך – למשל להקים קליניקה עם מומחים בתחומים המשיקים לתחום הספציפי שבו הוא מתמחה, וכך להציע פתרונות אסתטיקה כוללים.